کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) - مسجد صاحب الزمان(عج)

کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

از آنجایی که استراتژی جهانی شدن در جهت مستقیم و فرا مرزی در وهله اول مقدسات ما را نشانه گرفته است ، مقابله راهبردی و حساب شده ای را می طلبد و همین تکلیف موجب شده که کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) پایگاه اینترنتی کَخما (مخفف کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین-محله انار) را راه اندازی کند.
قطعاً تداوم این حرکت فرهنگی علیرغم هزینه های بسیارآن با همدلی مخاطبین عزیزی که همیشه لطف داشته و همراهمان بوده اند میسر خواهد بود .
سرمایه محبت زهراست دین من-من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

 http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/22785/smpl.jpg
خداوند متعال را سپاسگزاریم که یک نوبت دیگر به ما فرصت داد، مجال داد، عمر داد تا بتوانیم در یک چنین روزى از امام عزیزمان تجلیل کنیم و به آن بزرگوار عرض ارادت و اخلاص کنیم. اگرچه یاد امام در میان ملت ما همواره زنده است، ولى روز چهاردهم خرداد مظهر دلبستگى ملت ایران به امام بزرگوار است. امسال این روزها مصادف است با سالگرد شهادت جد بزرگوار اماممان، حضرت امام موسىبنجعفر (علیه الصّلاة و السّلام)؛ همچنین امسال مصادف است با پنجاهمین سال حادثهى تعیین کننده و مهم پانزده خرداد در سال ۱۳۴۲. مسئلهى پانزده خرداد، مسئلهى مهم و مقطع مهمى است. من مختصراً در این باره عرایضى عرض میکنم تا برسیم به مطالب اصلى و لازم.

۱ نظر ۱۶ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۱۹
حسین بشارتی

اخلاق انتخاباتی در فرمایشات امام‌خمینی(ره)

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۱۶ ق.ظ

انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از قوای سه‌گانه کشور یعنی قوه مجریه را تثبیت کرده و مسئولیت بزرگ تدبیر امور و اداره جامعه و سرزمین اسلامی را به آن خواهد سپرد.

این مقطع حساس و حیاتی بیداری مردم و حضور آزادانه آنان در صحنه انتخابات و سالم‌سازی شرایط و زمینه‌های لازم آن را واجب و ضروری می‌کند به‌طوری که امام‌خمینی (ره) تاکیدات زیادی بر تبلیغات سالم و رعایت اخلاق انتخاباتی داشته‌اند که در متن زیر گزیده‌ای از آنها آمده است. 

هیچ سابقه ندارد که در دنیا هر جا شما بگردید مردم به این شور و شعف بروند برای رای دادن. اینقدر تبلیغات می‌کنند این روسای جمهور وقتی که می‌خواهند انتخاب بشوند، اینقدر خرج می‌کنند اینقدر تبلیغات می‌کنند. از یک ماه دو ماه قبل پول‌های گزاف خرج می‌کنند و تبلیغات زیاد راست و دروغ تا اینکه یک عده مردم را جمع کنند و رای بدهند. اینجا این مسائل نبود مساله اسلام بود.

از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی ـ انسانی را در تبلیغ برای خود، کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند که برای پیشبرد مقصود ولو اسلامی باشد ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ مطرود و از انگیزه‌های غیراسلامی است.

من بسیار مایل هستم گروه‌هایی که متعهد و معتقد به جمهوری اسلامی و خدمتگزار به اسلام هستند در مبارزات انتخاباتی کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهاشان رعایت نمایند و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامی داشته باشند و از تفرقه و کدورت شدیدا احتراز کنند که تفرقه و تشتت دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب می‌کند و موجب تبلیغات سو می‌شود.

گاهی شنیده می‌شود که برای تبلیغات انتخاباتی بعضی از کاندیداها خدای نخواسته بعضی دیگر را تضعیف یا توهین می‌کنند در رابطه با آن تذکر دهم که امروز این نحو مخالفت‌ها  از سوی کاندیداها برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه‌آمیز است. اگر فرضا کسی در دیگری مناقشه دارد ابراز آن و اظهار در بین مردم هیچ مجوزی ندارد و حیثت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است.

اشخاصی هستند که به جمهوری اسلامی هیچ اعتقاد ندارند، لکن به خاطر شکستن جمهوری اسلامی در تبلیغات انتخاباتی می‌خواهند شرکت کنند. از باب اینکه می‌خواهند شکست بدهند جمهوری اسلامی را، اشخاصی هستند که به وسوسه اشخاص مومن را وادار می‌کنند که به طور حاد دخالت بکنند در این امور.

ممکن است که اگر اشخاص هوشمند تنبه ندهند و بیدار نشوند، انتخابات موجب این بشود که دو دستگی‌های زیادی ایجاد بشود و این همان مساله مشروطه است . باید مردم توجه کنند و خصوصا روحانیون مبارز تهران، مدرسین محترم قم، روحانیون مشهد و اصفهان همه جا توجه کنند که مساله، مساله مشروطه نشود. 

مساله این نشود که یک دسته برای خاطر اینکه یک کاندیدایی دارند دیگران را بکوبند آن دسته هم برای همین کاندیدای خودشان این را بکوبند اگر همه برای خدا هست با هم تفاهم کنید. البته تبلیغ هیچ مانعی ندارد لکن مثل مشروطه نشود آنطور نشود که هر کدام دیگری را بکوبند و آنی که دشمن ما می‌خواهد خطوط مختلفه را در انتخابات عملی کند.

شما همه می‌خواهید که اسلام در این مملکت تحقق پیدا کند. همه می‌خواهید که این جمهوری اسلامی ادامه پیدا بکند ادامه این به این است که شما در مواردی که می‌بینید که دارند شیاطین نقشه می‌کشند و توطئه می‌کنند تا شما را به جان هم بیندازند بنشینید با هم و تفاهم کنید و آن‌ها را مایوس کنید. امروز دارند تهیه می‌بینند مخالفین شما مخالفین جمهوری اسلامی که برای انتخابات ایجاد نفاق کنند و این یک خطری است برای کشور ما.

اگر احتمال بدهیم که به واسطه تبلیغات انتخاباتی ما،  اسلام و جمهوری اسلامی در خطر است باید آنجور تبلیغاتی که خطرناک است دست از آن برداریم برای اینکه ضد اسلام است و گاهی با اسم اسلام یا با توهم اسلامی بودن یک اموری انجام می‌گیرد که برخلاف اسلام است.

آن کسی که می خواهد در انتخابات شرکت کند و کاندید می‌شود آن کسی که کاندید می‌کند کسی را، آن کسی که فعالیت انتخاباتی می‌کند، آن کسی که تبلیغ می‌کند برای خودش یا برای غیر این آزمایش‌اش همانجاست.

تویی که خودت را کاندید انتخابات کردی قدرت این را داری که برای کشورت درست خدمت بکنی و قدرت خودت را بالاتر از دیگران می‌دانی، تویی که دیگری را کاندید می‌کنی دیگران که غیر از این هستند لایق نمی‌دانی، این را لایق‌تر و احسن می‌دانی‌. تویی که فعالیت می‌کنی و تبلیغ می‌کنی برای انتخابات تبلیغ خودت را می‌کنی یا تبلیغ برای اسلام می‌کنی اگر شما تبلیغ برای خودت می‌کنی که همان تبلیغ برای شیطان است . و اگر تبلیغ می‌کنی که بروی خدمت بکنی من چون می‌توانم خدمت بکنم چرا کنار باشم بروم خدمت بکنم این شخص چون لایق است چرا کنار باشد بیاید خدمت بکند اگر اینطور باشد این برای خداست.

برادر خودش، عیال خودش اینها به نظرش خوب می‌آید و گاهی همین اگر صادر بشود از یک کس دیگری به نظرش بد می‌آید. این برای همین است که حب نفس اینجا پرده پوشیده است روی واقعیت و نمی‌تواند انسان تشخیص بدهد. باید انسان توجه کند به اینکه آیا من که می‌خواهم یک کسی را انتخاب کنم اگر این کس یک نفر دیگری از او بهتر بود لکن ارتباطی با من نداشت بلکه با من هم دلخوری داشت آیا او را کاندید می‌کردم اگر او را هم کاندید  می‌کرد معلوم می‌شود که این برای خدا دارد کار می‌کند کار به خودش ندارد و اگر اینطور نشد بداند که مساله مساله شیطانی است نه مساله خدایی. و این دقیق است و این از آن اموری است که بر انسان پوشیده می‌ماند.

۱ نظر ۱۶ خرداد ۹۲ ، ۰۹:۱۶
حسین بشارتی
پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رد صلاحیت داوطلبین انتخابات را درج کرده است.
 
متن آن بدین شرح است:
 
«این را من اعلام می‌کنم، همه‌ افراد بدانند؛ اینهائى که رد صلاحیت می‌شوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحیتى نیستند.

اینجور خیال نشود که حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحیت شد، پس دیگر بکلى از صلاحیت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نمی‌تواند به عنوان نامزد شرکت کند، اما ممکن است مقامى که او را رد صلاحیت کرده، اشتباه کرده باشد.

ممکن است براى این کار صلاحیت نداشته باشد، اما صلاحیتهاى فراوان دیگرى داشته باشد. اینجور نباشد که اگر کسى رد صلاحیت شد، این معنایش این باشد که او دیگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحیتهاى گوناگون دیگرى وجود دارد.»

۰ نظر ۰۲ خرداد ۹۲ ، ۰۸:۰۳
حسین بشارتی