کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) - مسجد صاحب الزمان(عج)

کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

از آنجایی که استراتژی جهانی شدن در جهت مستقیم و فرا مرزی در وهله اول مقدسات ما را نشانه گرفته است ، مقابله راهبردی و حساب شده ای را می طلبد و همین تکلیف موجب شده که کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) پایگاه اینترنتی کَخما (مخفف کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین-محله انار) را راه اندازی کند.
قطعاً تداوم این حرکت فرهنگی علیرغم هزینه های بسیارآن با همدلی مخاطبین عزیزی که همیشه لطف داشته و همراهمان بوده اند میسر خواهد بود .
سرمایه محبت زهراست دین من-من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

جای خالی شعر فارسی در عرصه جهانی

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۵ ب.ظ

یادداشت علیرضا قزوه درباره شعر و زبان فارسی

جای خالی شعر فارسی در عرصه جهانی

|یادداشت دکتر علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو درباره شعر و زبان فارسی|

پس از انقلاب اسلامی، شعر فارسی و زبان فارسی بیشتر از آن که هویتی مستقل پیدا کند، در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت. یکی از نکات مهم و فراموش‌شده در این سال‌ها عدم توجه ویژه به محوریت و مرکزیت زبان فارسی در ایران و برنامه‌ریزی دقیق برای گسترش این زبان در کشورهای فارسی‌زبان و حوزه‌های زبانی و تمدنی فرهنگ ایرانی و فارسی بوده است.

 تلاش برای حذف زبان فارسی
بیشترین تلاش استعمار پیر در سرزمین‌هایی مثل هند، به‌خصوص حذف زبان و فرهنگ فارسی و مسلمانی و جایگزین‌کردن انگلیسی به جای این زبان بود. آنان در کلکته و پس از آن‌که کمپانی استعماری هند شرقی را راه‌اندازی کردند، بلافاصله در کار کتاب و انتشارات و فرهنگ و زبان هم کار کردند و اول تا چند دهه فقط کتاب‌های فارسی چاپ کردند. عده‌ای ایرانی و هندی را به اسم سفرنامه‌نویسی به فرنگ فرستادند و جلوه‌های فرنگ را به رخ آنها کشاندند و کم‌کم با زبان اردو به استقبال زبان انگلیسی رفتند و در سده‌های بعد تقریباً زبان فارسی را ممنوع کردند و کم‌کم زبان اردو را نیز کنار گذاشتند و در اداراتشان شرط استخدام را زبان انگلیسی عنوان کردند. ای‌کاش ما هم از این نوع برنامه‌ریزی در جهت درستش استفاده می‌کردیم.

در همین سال‌ها به‌خصوص در کشورهایی همچون افغانستان، زبان پَشتون رشد چشمگیری داشت و زبان فارسی رو به ضعف نهاد، چرا که پشتیبانان سیاسی و فرهنگی قوی نداشت. از طرفی پشتیبان زبان پشتون باز استعمار انگلستان و آمریکا بودند که طالبان را عَلَم کردند و نه مثلاً قومیت‌هایی مثل هزاره‌ها و تاجیک‌های افغان را، چرا که باز هم می‌خواستند به ریشه‌ی زبان فارسی ضربه بزنند؛ چرا که فردا صدای امام خمینی و انقلاب اسلامی را مردم این منطقه نتوانند بشنوند.
سپری‌شدن سه دهه تجربه‌ی ادبی و حضور هزاران شاعر و نویسنده و منتقد و مترجم سبب شده است که ادبیاتی متفاوت با دهه‌های قبل خود را به نمایش بگذارد. از حیث محتوا شعر فارسی دچار دگرگونی ویژه‌ای شد و حرکتی رو به تعالی و معنویت را طی کرد. در فرم و قالب نیز نوآوری‌هایی صورت گرفت و جدی‌ترین نوآوران و فرمالیست‌ها متعلق به جبهه‌ی انقلاب اسلامی بودند...
۱ نظر ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۴۵
مدیر

در شب شهادت ریحانه ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم پر فیض، سخنرانان و مداحان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.
این مراسم تا جمعه ۱۵ فروردین در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.

۰ نظر ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۲
مدیر

مراسم عزاداری فاطمیه دوم 93/1/13 با نوای حاج محمود کریمی

چهارشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ب.ظ

مراسم عزاداری فاطمیه دوم 93/1/13 با نوای حاج محمود کریمی. برای دانلود به ادامه مطلب بروید.(با تشکر ازFOTROS.IR)

۰ نظر ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۴۲
مدیر

مراسم عزاداری ایام فاطمیه با مداحی محمود کریمی

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۵۳ ب.ظ

مراسم عزاداری ایام فاطمیه با مداحی محمود کریمی برای دانلود به ادامه مطلب بروید.(با تشکر فراوان از FOTROS.IR)

۰ نظر ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۵۳
مدیر

ارزش فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) به عبودیت و بندگى خداست. اگر بندگى خدا در فاطمه‌ى زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) نبود، او صدیقه‌ى کبرى نبود. صدّیق یعنى چه؟ صدّیق کسى است که آنچه را مى‌اندیشد و مى‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد. هرچه این صدق بیشتر باشد، ارزش انسان بیشتر است؛ مى‌شود صدّیق؛ «اولئک مع الذین انعم اللَّه علیهم من النبیین و الصدیقین»(۱) «صدّیقین» پشت سر «نبیین»اند. این بزرگوار صدیقه کبرى است؛ یعنى برترین زن صدیق. این صدیق بودن به بندگى خداست. اگر بندگى خدا نمى‌کرد، صدّیقه‌ى کبرى نمى‌شد. اساس، بندگى خداست.

۰ نظر ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۴۷
مدیر

اولین شب عزاداری فاطمیه ۱۴۳۵ در حسینیه امام خمینی

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۴۵ ب.ظ

شب اول مراسم عزاداری فاطمیه ۱۴۳۵ با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد. در این مراسم آقایان میثم مطیعی به مدیحه‌سرایی پرداختند. پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای متن اشعار این مراسم را منتشر می‌کند.

۰ نظر ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۴۵
مدیر

دانلود نرم افزار پرداخت قبض

يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱ ق.ظ

با داشتن این نرم افزار دیگر نیازی به رفتن به بانک ها و ایستادن در صف خود پرداز ها ندارید. این نرم افزار دارای قابلیت اسکن از روی بارکد قبض می باشد که کار را برای پرداخت قبوض بسیار آسان تر می کند. این نرم افزار کاربردی را برای دوستانی که بر روی گوشی خود سیستم عامل اندروید را دارند پیش نهاد می کنیم.

۰ نظر ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۱
مدیر

توضیح المسائل آیت الله مکارم شیرازی

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ب.ظ

 

نرم افزار توضیح المسائل آیت الله مکارم شیرازی به صورت کامل و با امکانات متنوع شما را قادر می سازد تا در هر جا سوالات احکامی خود را برطرف کنید. شما می توانید نسخه ارتقاع یافته ی این نرم افزار را درMAKAREM.IRبیابید.

۰ نظر ۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۸
مدیر

دانلود نرم افزار(تقویم فارسی)

پنجشنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ

این نرم افزار یک تقویم فارسی است که امکانات کاربردی بسیاری دارد. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید از زمان اذان ها، طلوع آفتاب و نیمه شب شرعی مطلع شوید. این نرم افزار همچنین دارای قطب نما و قبله نما نیز می باشد و شما را در پیدا کردن قبله یاری می کند. بطور کلی امکاناتی که ما از این نرم افزار کاربردی دیدیم واقعا کاربردیست! این نرم افزار کاربردی را به شما نیز توصیه می کنیم.

۰ نظر ۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۲
مدیر

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۱۵ ب.ظ

فیلم کامل دیدار :بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی

۱ نظر ۰۱ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۱۵
مدیر