کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) - مسجد صاحب الزمان(عج)

کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

از آنجایی که استراتژی جهانی شدن در جهت مستقیم و فرا مرزی در وهله اول مقدسات ما را نشانه گرفته است ، مقابله راهبردی و حساب شده ای را می طلبد و همین تکلیف موجب شده که کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) پایگاه اینترنتی کَخما (مخفف کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین-محله انار) را راه اندازی کند.
قطعاً تداوم این حرکت فرهنگی علیرغم هزینه های بسیارآن با همدلی مخاطبین عزیزی که همیشه لطف داشته و همراهمان بوده اند میسر خواهد بود .
سرمایه محبت زهراست دین من-من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

10حدیث در رابطه با امام زمان(عج)

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۱، ۰۸:۰۴ ق.ظ
1-وعده حتمی خداوند.

رسول خدا(ص):

ای مردم!مژده باد به فرج!همانا وعده الهی راست و تخلف ناپذیر است وتقدیر الهی بر نمی گردد.

(منتخب الاثر،ص155)

ای شب زدگان خفته بیدار شوید     خورشید دل از مشرق جان می آید

در گلشن شعله سر بداران شهید     گفتند که صاحب الزمان می آید

2-فضیلت انتظار.

امام امیر مومنان علی(ع):

آنکه منتظر امر (فرج) ماست،مانند کسی است که در راه خدا در خونش تپیده باشد.

(کمال الدین،ص645)

گردیده ام ندید، زخ دلربای تو     دل پر زند به سینه من در هوای تو

خواهم که جای پای تو را بوسه ها زنم     در حیرتم که هست کجا جای پای تو

3-سیمای مهدی.

رسول خدا(ص):

مهدی(ع)مردی از خواندان و فرزندان من است،چهره اش همچون ستاره ی در خشان است.

(کنز العمال،حدیث38666)

ما حلقه اگر بر در مقصود زدیم     از بندگی حضرت معبود زدیم

این الفت ما به دوست امروزی نیست     یک عمر دم از مهدی موعود زدیم

4-همنام پیامبر.

رسول خدا(ص):

قیامت بر پا نخواهد شد،تا آنکه مردی زا خاندان من به حکومت برسد که همنام من است.

(کنر العنال،حدیث38692)

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت     سر خمّ می سلامت،شکند اگر سبویی

5-از نسل حسین(ع).

رسول خدا(ص):

دنیا به آخر نمی رسد،تا آمکه مردی از حسین(ع)،امر امت را به دست می گیرد و جهان را پر از عدل وداد میکند،آنگونه که پر از جور و ستم شده باشد.(بحار الانوار،ج51،ص66)

ای حجت حق پرده ز رخسار بر افکن     کز هجر تو ما پیروهن صبر دریدیم

6-انتظار برترین عمل.

رسول خدا(ص):

برترین اعمال امت من،انتظار فرج و گشایش از سوی خدای متعال است.

(کمال الدین،ص644)

طلوع می کند آن آفتاب پنهانی     زسمت مشرق جغرافیای عرفانی  

تویی بهانه آن ابر ها که می گریند     بیا که صاف شود این هوتی بارانی

7-چونان پیامبر خدا(ص).

رسول خدا(ص):

«قائم»از فرزندان من است،نامش نام من،کینه اش کینه من،شمایل و سیمایش سیمای من وسنت و روش او سنت و روش من است.

(منتخب الاثر،ص183)

ای مشرقی تر از دل خورشید، نور تو     کی می رسد سپیده سرخ ظهور تو

8-منجی امت.

امام امی رالمومنان علی(ع):

با مهدی(ع)حجت ها گسسته و تمام می شود.اوست پایان بخش امامت و نجات بخش امت و نهایت نور و روشنی و سر رشته امور.

(مروج الذهب،ج1،ص33)

همه جا پر ز جلوه رخ توست    در نهان بودنت،هویدایی

عالمی بهر دیدنت بی تاب    از چه از پرده در نمی آیی؟

9-آرزوی دیدار ویاری.

امام باقر(ع):

هر که از شما بگوید:«اگر قائم آل محمد را در یابم،یاری اش می کنم»،همچون کسی است که با شمشیرش در رکاب او جهاد می کند.

(المحاسن،ص173)

آدینه و صبح و ندبه خوانی تا چند؟   لب بستن و این سنگ پرانی تا چند

یک عمر سوال بی جوابیم،بیا!     تا کی پس این پرده بمانب تا چند؟

10-از اصحاب امام زمان(ع).

امام صادق(ع):

هر کس خوش دارد از یاران امام زمان(ع) باشد،پس باید منتظر باشد وبا پارسایی و اخلاق نیک عمل کند. 

(بحار الانوار،ج52،ص140)

بیمار هجر را که رسیده است جان ب هلب     تنها وصال یوسف زهرا دوای اوست

۹۱/۱۰/۱۳
حسین بشارتی

نظرات  (۱)

۲۱ دی ۹۱ ، ۱۷:۴۶ اس تی ار sms
با سلام و خسته نباشید وب بسیار جالبی دارید اروزی موفقیت همیشگی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">