کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) - مسجد صاحب الزمان(عج)

کخـما|کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص)

از آنجایی که استراتژی جهانی شدن در جهت مستقیم و فرا مرزی در وهله اول مقدسات ما را نشانه گرفته است ، مقابله راهبردی و حساب شده ای را می طلبد و همین تکلیف موجب شده که کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) پایگاه اینترنتی کَخما (مخفف کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین-محله انار) را راه اندازی کند.
قطعاً تداوم این حرکت فرهنگی علیرغم هزینه های بسیارآن با همدلی مخاطبین عزیزی که همیشه لطف داشته و همراهمان بوده اند میسر خواهد بود .
سرمایه محبت زهراست دین من-من دین خویش را به دو دنیا نمی دهم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

انتخابات از وقایع مهم کشور بوده که زمینه‌ساز حماسه سیاسی است.دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی دقیق و مستمر وقایع انتخابات را رصد می‌کنند و جریان‌ها را به گونه‌ای تعقیب می‌کنند تا بتوانند زمینه‌ اخلال آرامش و امنیت را فراهم کنند.

حضور حداکثری آحاد جامعه در صحنه انتخابات یکی از عناصر اثربخش در نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمنان نظام است.دشمنان نظام به دنبال بی‌انگیزگی و ایجاد دلسردی در فضای عمومی جامعه برای شرکت در انتخابات بوده و به‌واسطه مشارکت پایین، به دنبال ایجاد التهاب، تنش و آشوب‌های اجتماعی هستند.

یکی از اقداماتی که به این ترفند دشمن کمک می کند بد اخلاقی های سیاسی است که توسط برخی کاندیداها و طرفدارانشان صورت می گیرد.کاندیداها باید مراقب باشند که برای مطرح کردن خود و به منظور روی کار آمدن به تخریب دیگران دست نزده و قانونمندی و قانون پذیری را در سرلوحه امور خود قرار دهند.انتخابات صحنه گزینش خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است پس قانونمندی شرط اول حضور در این صحنه خواهد بود.

نامزدهای انتخابات مجلس بایستی با ایجاد فضای سالم ورقابتی و پرهیز از هرگونه تنش و جنجال آفرینی و رعایت قوانین ومقررات تبلیغات،تنها به معرفی خود بپردازند و بستر مناسبی را برای حضور حداکثری فراهم نمایند.

مقام معظم رهبری می فرمایند:"همه دقّت داشته باشند که درست حرکت کنند. کار غیرقانونی نکنند؛ کار غیراخلاقی نکنند؛ سوءاستفاده نشود؛ از بیت‌المال صرف و خرج نشود؛ از یکدیگر بدگویی نکنند؛ به یکدیگر اهانت نکنند. این ملت هم ملت روشن و متدیّنی است؛ ملتی است که به آرمانهای انقلاب معتقد است و انقلاب را دوست دارد. انقلاب می‌تواند این کشور را نجات دهد. بدانید! اگر ارزشهای انقلابی فراموش شد، هیچ قدرتی نخواهد توانست مشکلات این کشور را برطرف کند و آن را بسازد".

(بیانات در خطبه‌های نمازجمعه 1374/11/20)

اگر کسی برای رسیدن به قدرت و آوردن رأی بیشتر دیگران را تخریب کند، مردم ایران این حرکت ضد ارزشی او را محکوم کرده به آن شخص رأی نخواهند داد.وظیفه‌ای که کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در این ارتباط بر عهده دارند آرام نگه داشتن فضاست و آنها باید از تخریب دیگران و بخصوص تخریب‌هایی که مبتنی بر شایعات است پرهیز و از بد‌اخلاقی‌ها دوری کنند چرا که مردم از بد‌اخلاقی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته در جامعه آزرده هستند.

به فرموده رهبری معظم :"از طرف علاقه‌مندان به نامزدهای انتخاباتی گوناگون، بداخلاقیهای انتخاباتی، شایسته‌ ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهای مؤمن را، مصونیت‌دار از لحاظ اسلامی و شرعی را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاههای اینترنتی و غیره، اینها اصلاً مصلحت نیست.

 من به طور جد از همه‌ کسانی که نسبت به نامزدهای مختلف علاقه‌مندی‌ای دارند، درخواست می‌کنم، اصرار می‌کنم که این علاقه‌مند خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدی است".

(بیانات در دیدار مردم یزد1386/10/12)

رسانه‌ها باید از ایجاد فضاسازی‌های کاذب و همچنین ایجاد فضاهایی که زمینه بداخلاقی‌ها را فراهم می‌کند جلوگیری کنند. اگر در فضایی مناسب مسائل به صورت شفاف برای مردم مطرح شود آنها به بهترین وجه به وظیفه خود عمل می‌کنند کما اینکه تاکنون نیز همین طور بوده است.چنانچه مردم یک رقابت انتخاباتی سالم از سوی نامزدها را مشاهده کنند و شاهد مباحثی منطقی و رفتار و گفتاری مبتنی بر آموزه‌های اسلامی از سوی آنان باشند من معتقدم که حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی را شاهد خواهیم بود.

در عرصه انتخابات همه آحاد جامعه اعم از مسئولان نظارتی،‌کاندیداها ‌و هواداران آنان باید اصول‌مند و قانونی حرکت کنند و فضای انتخابات را آرام و امن و در عین حال پرشور کنند.در مجموع باید گفت ارزش های اخلاقی، نقش بسزایی در زندگی بشر دارد، که رعایت آن در زندگی سیاسی باعث تفاهم، تساهل و احترام به یکدیگر می شود. و بی توجهی به آن باعث سلب حقوق دیگران است.

از آنجایی‌که اخلاق و سیاست رابطه مستقیم با یکدیگر داشته و دارند رعایت بایدها و نبایدهای اخلاقی در اندیشه و عمل سیاسی حائز اهمیت و تأثیرگذار است.. امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را بر محوریت اخلاق ترسیم کرد که اهمیت نقش دادن مردم در تمام صحنه های انقلاب اثبات کننده آن است و این سیاست، در جهت حفظ کرامت انسانی افراد در جامعه است.

 با بررسی وضعیت سیاسی گذشته، درمی یابیم که گاها هر یک، ابزاری در اختیار دیگری بوده است.وقتی سخن از اخلاق انتخاباتی به میان می آید، نخستین چیزی که به ذهن می آید، مراعات عفت عمومی، حرمت و حیثیت افراد و مراعات آبروی اشخاص در روند انتخابات و حتی بعد از انتخابات است.

از آنجایی که رویه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر حضور شایستگان در مسئولیت مناسب و جایگاه در خور است، بنابراین، هر کسی می بایست به بیان توانایی ها و شایستگی های خود اشاره کند و اجازه دهد تا انتخاب کنندگان با توجه به این صلاحیت ها و شایستگی ها به گزینش دست زنند.

هر چند که تعریف از خود امری پسندیده نیست، ولی بیان توانمندی ها و شایستگی ها برای قرار گرفتن در مسئولیت، امری لازم و پسندیده است؛ زیرا در جامعه اسلامی هر شهروندی مسئولیت دارد تا در بهترین و شایسته ترین جایگاه قرار گیرد و مسئولیت خود را در قبال جامعه به انجام برساند. مشارکت فعال در عرصه های مختلف جامعه، خود نوعی عمل به معروف و از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است. این مشارکت، از انتخاب کردن تا انتخاب شدن را شامل می شود.

همان گونه که امیرمومنان علی(ع) می فرماید که حضور ایشان در رهبری، به سبب تعهدی است که خداوند از عالمان و دانشمندان گرفته است و می بایست در این عرصه حضور فعال داشته باشد، همچنین هر کسی دیگر در هر مسئولیتی که احساس می کند توانایی و شایستگی آن را دارد، می بایست حضور یابد و مسئولیت و نقش اجتماعی خود را به درستی انجام دهد.

۹۲/۰۲/۲۸
حسین بشارتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">